Aż 69% młodych ludzi doświadcza cybernękania zanim osiąga 18 lat, a corocznie od 10 do 14 nastolatków popełnia samobójstwo z tego powodu…...
Zapraszamy do obejrzenia kolejnej kampanii, tym razem odwołującej się do brania odpowiedzialności za swoje słowa. Kampania skierowana jest głównie do środowiska nastolatków, a jej hasłem jest: "If you wouldn’t say it, don’t send it" ("Jeśli nie powiedziałbyś tego, nie wysyłaj wiadomości"), które może pomóc młodym ludziom w zrozumieniu tego, że złe słowo, czy powiedziane, czy napisane, ma identyczną siłę oddziaływania i może prowadzić do tragicznych konsekwencji.
Na zamieszczonym filmiku młodzi ludzie czytają wiadomości z telefonów komórkowych o bardzo przykrej treści skierowanej w stronę jednej osoby - mają na celu poniżyć, wyśmiać, zastraszyć - „Nikt Cię nie lubi. Nawet Twoja mama”, czy też „Zjedz to i umrzyj” z załączonym zdjęciem odchodów. Osoby czytające są autorami przytoczonych wiadomości. Nie widzimy odbiorcy, ale widzimy jego grób, gdyż pod wpływem prześladowań popełnia on samobójstwo.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz